viktigheter.

Jodå, min Mac. Min Älskade Mac... Som tekniskt sett inte är min men den ger mig så mycket kärlek att jag klassar den som min. Den är också en bidragande faktor till varför jag älskar min nya skola. Vet att Jb fått mycket smutskastning för att inte vara någon "seriös skola" men ska jag vara ärlig så är jag inte ute efter någon seriös skola heller. Jag trivs än så länge, både med lärarna , lektionerna och med mina klasskamrater. Det är en fin liten gemenskap vi håller på att bygga upp där och jag ska verkligen inte klaga för bättre klass har jag nog aldrig gått i. 
Haft temavecka denna veckan och arbetat med en tidning, redovisningen gick sådär och fick kanske inte någon vidare bra bedöming, men det är första grejen vi gör så det duger säkert. På måndag drar schemat igång med Idrott i tre timmar med star kvart över åtta på morgonen, hooraay! Utöver de tycker jag ändå att schemat ser ganska okej ut. 
Igår vart det fredag och slutade relativt tidigt så tog tåget till världens ände och mötte upp en kompis för att snacka lite, det var väldigt trevligt. Åkte hem och åt tårta med mamma och kollade på Awkward sen blev det en tur i byn med en älskad barndomsvän. Idag ska jag först och främst ner och värma baguetter till mig och pappa sedan funderar jag på och ta mig till stan och fika i eftermiddag, är också extremt sugen på att träffa flingan, känns som det var evigheter sedan jag såg henne då skolan tar i princip all tid. Så de är så planen ser ut för idag, skall även ta en dusch, mitt hår är ganska äckligt, hehe.
Upp