dagen före dagen före dagen efter.

vi har inget vatten. ingen i hela byn har något vatten, det kan sannerligen ställa till med problem när man legat och sovit hela natten och vaknar av att man är fruktansvärt nödig, hehe.
jag har dock inte vaknat till ordentligt trotts att jag varit uppe sen nio, kommer nog aldrig riktigt vakna till liv idag. men idag är det i alla fall dagen innan dagen, innan julafton såklart. önskar att jag fortfarande kunde känna känslan av att vara liten och att längtan efter denna dagen var så stor, men oturligt nog gör jag inte det längre, jag har hamnat i åldern då man i princip vet varenda klapp man kommer få och inget med julaftonsfirandet lockar speciellt mycket, och jag då också som inte är så förtjust i varken julmat eller risgrynsgröt har inte mycket mer än pengar att se fram emot, men det är väl bra det också? i år är också året vi firar jul med vad jag kallar "den tråkiga delen" av släkten, föredrar själv att fira med mina syskon och deras familjer och barn men det gör vi bara varanat år. 
idag har ska jag slösa bort hela dagen på sådant jag älskar, ta hand om mig själv, njuta och kolla på sex and the city i min ensamhet. skall också ta och städa och göra lite fint nu när det är jul, annars blir det bara att slappa och mysa... det väntas ju faktiskt snöstorm ute så hade inte tänkt ge mig ut i första taget.
 
god jul på er motherfuckers.
förresten så började mitt nagellack brinna innan när jag skulle tända ett ljus, nu luktar det illa, har gått från rött till svart och min nagel i sig är typ... gul/orange?
adios!
Upp